středa 2. července 2014

Street Foto

Úplně první street cvak
Street foto mne zaujalo teprve před nedávnem, vlastně to byla úplná náhoda.
Navštívil jsem obchod Foto Škoda, a v bazaru našel extender od pro mně neznámého výrobce, ale bez blokace ostření. Originál extender Canon má softwarově blokované ostření, to proto že s extendrem může dojít k chybám ostření a Canon se rozhodl chybám předejít vynucenou blokací ostření.
Extender jsem tedy koupil a protože jsem měl sebou své oblíbené 70-200 sklo, hned jsem jej musel vyzkoušet. Jenže kde zkusit prodloužení ohniska z původní hodnoty na 140-400 než v nějakém větším prostoru. Zamířil jsem tedy na Václavské náměstí, usadil se na terase McDonalds s kávou a sklenkou vody. Je krásný prosvětlený den, extender by neměl dělat problémy s ostřením.
První kam namířím objektiv, jsou vížky a věžičky na domech okolo, je jich tu nesčetné množství, jenže po chvíli mne toto unavuje a především výsledek je nic neříkající hromada fotek věžiček.

Odložím foťák a dumám nad extendrem, využiji já ho vůbec, ale ano v přírodě pořád brečím po delším skle. Jistě nevyužiji extender na ulici permanentně, ale občas se hodit bude a hodil už mnohokrát.
Srkám kafe a periferně se mihne zajímavá postava, bez přemýšlení popadnu foťák a cvak, škoda chybí mi ruka, nenapadlo by mne že ženská bude skákat do vzduchu a předvádět holubici či co to bylo za figuru.
Prohlížím snímek, rozhlédnu se okolo a najednou vidím nesčetně objektů k focení, tváře a jejich výrazy, chování lidi někdy směšné jindy vážné, rozesmáté i smutné. Kristova noho, to je přesně to co hledám tady můžu cvakat od rána do večera a pořád to bude jiné.
Konečně pokrok v postprocesu
Ano, to je přesně jeden z těch světlých dní fotografa a nejen jeho, ale každého umělce ať už je to ingenir co navrhuje mosty nebo malíř či fotograf, prostě kdokoliv.
Dopíjím kafe a vyrážím vstříc novým zkušenostem, budou mezi nimi rozlícení lidé že je fotím, lidé nadšení, předvádějící se i zamyšlení. Bude to svět takový jaký je, svět bez cingrlátek a vyumělkovaného prostředí, tenhle svět na mé fotografii musí být absolutně reálný.
První fotografie, jsou viditelně první především postprocesem, street je vcelku specifické focení a tudíž i zpracování fotek má svá specifika. Postproces mne bude ještě dlouho trápit, ale už vím že provedení bílo černá bude preferovanější jak barevná.
Jenže jak jde čas, začínám měnit strategii. Dlouhé sklo je dobré, ale vracím se pomalu ke krátkému, 50mm f1.8. Lépe kreslí i všeobecně je lepší a i když jsem výrazně blíž jsem zároveň s tím prckem méně nápadný. Jen si musím dávat větší pozor koho fotím, přeci jen při téhle vzdálenosti je menší šance na ústup před nějakým rozlíceným objektem.
Fotografie zde jsou prvotiny ze streetu, až pokročím s kompozicí a celkově kvalitou, zase něco písnu.








Žádné komentáře:

Okomentovat